Re: デジタルドキュメントの版面設計

ご参考まで、Googleのデザインガイドライン
<https://fonts.google.com/knowledge/using_type/language_support_in_fonts>では、3つのカテゴリーを定義していて、CJKは
"Dense" というカテゴリーに入れられています。

Dense typefaces: These scripts, like the “Tall typefaces,” also require
extra line height to accommodate larger glyphs, but additionally take into
account the higher density of characters in languages such as Chinese,
Japanese, and Korean.