Consideracions del SIDAR

Desconec el motiu pel que aquest correu electrònic no arribat. Ho torno a
provar.

---------- Forwarded message ----------
From: Oriol <oriolm@gmail.com>
Date: Nov 23, 2006 1:37 PM
Subject: Re: Consideracions del SIDAR
To: public-auth-trans-ca@w3.org

Bon dia,

després de llegir els diversos comentaris en referència a les traduccions
que s'estan duent a terme i preveient que passarà quelcom similar amb la
traducció del concepte "weblog" com a "Diari Interactiu Personal" que
després de moltes crítiques i d'acceptar que ni cal que sigui Diari, ni cal
que sigui Personal i que la Interactivitat dels mateixos és discutible, va
acabar per anomenar-se "bloc", em permeto comentar què:

Personalment i després de força anys dedicats al desenvolupament web mai he
emprat ni he sentit termes com "imatge sensible", sempre s'ha parlat de
"mapa d'imatges" (d'aquí que l'etiqueta <map> per aquests elements). Aquest
només és un exemple de la perplexitat amb la que llegeixo coses com
"accessibilitat al web" que, lluny de referir-se a les recomanacions del W3C
per fer accessible els continguts d'un web, es deu referir a algun tipus de
normativa per possible l'accés físic al mateix. I assumeixo, que altre cop
tornarem a barrejar el català del meu avi, amb el de quan jo sigui avi.

Bé, suposo que el motiu d'una llista de discussió és aquest, discutir.. No
obstant, suposo que seguirem traduint els documents tècnics tal i com s'ha
fet fins ara i que per tant ningú, a banda de les administracions públiques,
l'emprarà. O ni això (en diferents projectes per a la Generalitat m'han fet
canviar el "aprenentatge virtual" per "e-learning" al entendre que ningú
copsaria el significat d'aquesta nova expressió catalana.)

Atentament,

Oriol Morell i Jané