Re: [RDFa] Use Case Document on the Wiki

Le 6 déc. 2006 à 06:03, Ben Adida a écrit :
> I've started the Use Case document on the wiki. Our goal should be to
> have a version ready for WG review before the Holidays.
>
> Go ahead and edit the use cases that you're interested in: Michael on
> semantic wiki, Elias on the IBM use case, Mark if you have time on the
> web cut&paste.
>
> http://www.w3.org/2006/07/SWD/wiki/RDFa_Use_Cases_and_Requirements
>
> I'll act as editor and coalesce things into a spec document once we've
> filled in the pieces.

Is it an acceptable use case? It needs an RDFa-ization. But basically
associate quotes with their respective authors and titles without
being constrained to be "geographically localized in the markup".

	class="citation"
	cite="urn:isbn:2-07-036805-X"
	xml:lang="fr">
se coule en moi, j'en suis plein. - Ce n'est rien: la Chose, c'est
moi. L'existence, libérée, dégagée, reflue sur moi. J'existe.</p>

<cite class="author">Jean-Paul Sartre</cite>, expressed in <cite
class="title">La Nausée</cite>, <cite class="author">Pernette du
Guillet</cite> has written about pleasure and existence:</p>

      class="citation"
      cite="urn:isbn:0-679-31101-7"
      xml:lang="fr">
		L'affection, et le désir<br/>
		Débattent de la jouissance<br/>
		Du bien, dont se veulent saisir :</p>

		Vous trouverez sans fiction,<br/>
		Que le désir en tout plaisir<br/>
		Suivra toujours l'affection.</p>

--
Karl Dubost - http://www.w3.org/People/karl/
W3C Conformance Manager, QA Activity Lead