Re: Chromium bug: Japanese default font for the fixed font is not fixed font actually

> 人間が気がつくようにモノスペースが重要か
CSSにはmonospaceの用途としてcomputer codeがあがっているので、重要視すべきと思うのです。
> 2.1.3. Generic font families
> monospace
> ... This is often used to render samples of computer code.
https://www.w3.org/TR/css-fonts-4/#monospace-def

「programming font」で検索すると、コーディング用のフォントを紹介するページが結構あります。
コーディング用に向いたフォントの要件でよくあがるのは、こんなところです:
* A monospaced font. In monospace programming fonts, each character
uses the same width, so columns line up as expected, which makes code
easier to read.
* A programming font with a clear distinction between similar symbols,
such as 0 (zero) and O (uppercase o); 1 (one), I (uppercase i) and l
(lowercase L); bracket types, symbol positioning, letter spacing, and
so on.
https://www.sitepoint.com/top-10-programming-fonts/

添付画像の例でも、0(ゼロ)とO(大文字のo)、1(数字の1)とI(大文字のi)とl(小文字のL)がclear
distinctionになるよう工夫されてると思います。

山口