Re: Çocuklar için kodlama

public-webed listesinde bu konuyu dile getirmiştim.
github şöyle çok güzel bir olaya imza atiyordu
https://github.com/blog/1034-kids-are-the-future-teach-em-to-code
firefox ekibinden birisi de, bir mozilla projesi olan
http://hackasaurus.org( opera'da çalışmıyor :[ )  önermişti. çocuklar
basitçe bir sayfayı
değiştirip, kendilerine özgü birşey çıkarıp bunu paylaşabiliyor.
bugüne kadar birkaç kişiye web eğitimi verdim ve çoğu bu işi "ufak da olsa
bir sonuç aldıklarında" sevdi. "haftalarca teori anlatıp hiçbirşey
ürettirmezsen (bkz: bizim eğitim sistemi)" çoğu kişinin şevki kırılıyor.
çocuklar, 3. günün sonunda hackasaurus'daki gibi bir servisle, sayfanın
rengini, metnini, yerleşimini değiştirirse, "off ne güzel yaptım yeaa 3>"
derse onlara daha fazla şey öğretebiliriz.

böyle bir eğitim programı hazırlanıp MEB'e sunulabilir belki?

--
Osman Yüksel
http://www.yuxel.net