Re: Çocuklar için kodlama

Algoritma basite indirgenebilir birşey. Bu konuda Türkiyede de çalışmaları
olan firmalar ve kurumlar olduğunu düşünüyorum. Bu konuda bunlarla
irtibata geçilebilir ve programlarına ekleme yapmaları istenebilir. Veya
ileri bir tarihte bunun için kısa süreli programlar hazırlanabilir.

Web yapısı, webin temel çalışma şekli sanırım. Bu konuda İngilizce wikide
bir yazı mevcut.
http://www.w3.org/community/webed/wiki/How_does_the_Internet_work Basit ve
sade ancak çocuklara yönelik değil. Bunun için bayağı görsel eklenmeli ve
daha çok örneklerle pekiştirilmeli.

Javascript'in sadece toplama çıkarma şekilde değil, bir problemi çözmek
için belli komut topluluklarını sıraya dizme, tekrarlatma ve eksik
olanları ekleme şeklinde kendi oluşturdukları problemi çözmeye yönelik bir
proje yapılabilir. Ancak bunun için epey zaman var gibi görünüyor.

--
Using Opera's revolutionary email client: http://www.opera.com/mail/